• 2017-02-16
  • 0
Utmaning för hemmabruk

Har du svårt att hitta tiden för att komma i väg till gymet men ändå vill jobba lite med kropppens styrka kommer här två enkla utmaningar du kan göra hemma! Jägarvila och plankan!
Jägarvila kan du göra både själv hemma mot en vägg, eller varför inte ute i motionsspåret mot ett träd eller en lyktstolpe eller tillsammans med en kompis och då använder ni varandras ryggar som stöd. Jägarvilan innebär alltså att du sitter som på en stol utan att direkt sitta på något. En rejäl genomkörare för benen!

Plankan är perfekt magträning för en starkare och snyggare hållning. Skillnaden från att göra en klassisk situp, som är en dynamisk rörelse, är plankan en statisk rörelse och du står helt stilla i övningen.
I klassiska situps tränar du främst dina yttre magmuskler, medan du i plankan mer tränar de inre magmusklerna.

Börja med att stå på alla fyra. Gå ner mot golvet och stöd dig på underarmarna. Efter det sträcker du ut benen och kommer upp så du står på tårna. Bara underarmarna och tårna ska ha kontakt med golvet. Kroppen ska vara platt och rak som en planka. Du kan fördela vikten genom att pressa bak hälarna något så inte hela vikten hamnar på överkroppen.
Försöka tänka på att inte svanka eller puta med rumpan. Kroppen ska vara helt rak!

FullSizeRender (6)

 

2017-02-16 Må bra

Kommentarer

Detta inlägg har inga kommentarer ännu. Använd formuläret nedan om du vill bli den första att skriva en kommentar till detta inlägg.

Skriv en ny kommentarSvara på kommentaren

* Obligatorisk

Relaterade inlägg

San Francisco är en fruktig och söt drink som tillsammans med sin bas av vodka och söta bananlikör lyftes av apelsinjuicens friska sötma. Grenadin agerar färgsättare och rent färgmässigt erhålles något som…