Kommentarer

Helena 4 år sen

Ska man göra alla fyra övningar i följd elr ska man dela upp dem under dagen? Tex sit ups o crunches morgon, plankan em och benlyft kväll?

Svar på kommentaren:
Linda svarar 4 år sen

Du skall göra alla övningarna i följd. Dock när antalet börja öka kan du dela upp dem och göra t ex 10 st och sen vila kort, 10 till osv. Lycka till!

Petra 4 år sen

Låter skoj den utmaningen är jag med på : )

Maria 4 år sen

Kan ni tipsa om alternativ övning till leg raise. Jag kan inte göra denna övning sedan jag fick barn (nu 12 år sedan med den yngsta) gör jätteont när jag belastar nedre delen av ryggen/svanskotan med denna övning, samma gäller cykla liggandes. Vore toppen med alternativ övning, tack på förhand!

Svar på kommentaren:
Sussie 4 år sen

Funkar det om du ligger på golvet med benen rakt upp i luften och bara lyfter rakt upp?

Camilla 4 år sen

Jag är med men jag har ingen koll på vad crunches är?

Svar på kommentaren:
Ulrica 4 år sen

Hej!
Ett tips sök på crunches på google, det finns filmer som visar hur man gör och även de som visar vad det är för skillnad på crunches och situps, vilket inte jag visste 🙂

Lena 4 år sen

Jag antar utmaningen

Lajnda 4 år sen

Haha, HUR skulle jag INTE kunna haka på detta? Jag börjar imorgon!
😀

Svar på kommentaren:
Lajnda 4 år sen

Kunde inte hålla mig, började idag.
Men hur i hela friden ska man kunna bli så stark i musklerna på så kort tid?
Det bara ökar och ökar ju dag för dag??
Jag kan omöjligt komma ända till dag 30 ser jag nu, (125 situps och 200 crunches på samma dag?!?!), men jag ska verkligen försöka!!
*lite lätt chockad efter att ha läst genom utmaningen lite noggrannare*

Kerstin 4 år sen

Går det bra om man gör sit-ups och crunches på en yogaboll?

Precis vad jag har letat efter. 🙂

Fika 4 år sen

Startar idag efter min powerwalk! Tränar mot cykelvasa oxå :-)!
Tack för en bra inspirerande blogg!
Kramar från mej

Camilla 4 år sen

Dag 2 och än så länge känns allt bra…! Är lite orolig för sit-upsen när de framöver ökar i antal….aj, aj antar jag 😉

Petra 4 år sen

Började samma dag som schemat kom upp så jag är nu inne på min fjärde dag så idag är det vila.
Dom tre första dagarna gick bra men det blir ju snart rätt så mycket jobbigare : )

Malin 4 år sen

Jag är inne på dag 7 och det känns rejält nu efter övningen…. (lite skeptiskt på om jag kan öka med fler situps men skam den som ger sig eller?)
Linda: efter de 30dagarna vad rekommenderar du för ”nivå” (antal rep) när man gör dessa övningar???

/M

Nina 4 år sen

Tack för tipset precis vad jag behöver. Ska börja imorgon.

Annika 3 år sen

Åh tack!! Perfekt sommarövning! Skall genast sätta igång!!!

soffan@gmail.com 3 år sen

Hjälp! Hur läser jag schemat? Syns inte!

Skriv en ny kommentarSvara på kommentaren

* Obligatorisk

Relaterade inlägg

Idag var det inte alls lockade väder för utomhusträning så det fick bli träning hemma istället. Började med att köra lite armhävningar, plankan, situps och olika övningar med hantlarna. Hantlarna väger 5…

San Francisco är en fruktig och söt drink som tillsammans med sin bas av vodka och söta bananlikör lyftes av apelsinjuicens friska sötma. Grenadin agerar färgsättare och rent färgmässigt erhålles något som…